Βασικό είναι το timing: οι παραλήπτες πρέπει οπωσδήποτε να λάβουν το προσκλητήριο 4-6 βδομάδες πριν από την ημερομηνία του γάμου, ώστε να μπορέσουν να οργανώσουν τα σχετικά με την εμφάνιση και πιθανώς τη διαμονή τους, για όσους μένουν σε άλλη πόλη. Μπορείτε να γίνετε large και να το στείλετε δύο μήνες νωρίτερα, παίζετε όμως με τα όρια της αντοχής στη μνήμη ορισμένων... Πρέπει, κατά συνέπεια, να αναζητήσετε τυπογραφείο περίπου 4 μήνες πριν από το γάμο σας, ώστε να έχετε περιθώρια, όχι μόνο για την εκτύπωση, αλλά και για την αποστολή μέσω ταχυδρομείου – υπολογίστε μία εβδομάδα για το εσωτερικό και κάτι παραπάνω εκτός Ελλάδος.
Αν ο γάμος έχει κάποιο κεντρικό αισθητικό μοτίβο, τα προσκλητήρια μπορούν να το ακολουθούν, αποφεύγοντας όμως τις υπερβολές. Για παράδειγμα, αν ο γάμος σας γίνει σε νησί μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα πολύ μικρό κομμάτι “ψαράδικο δίχτυ” ως ντεκόρ, που καλόν είναι να “παίζει” γενικότερα στην τελετή και τη δεξίωση.
Όσον αφορά τη διατύπωση, πρέπει να έχει το ύφος που σας χαρακτηρίζει: νεανικό, με χιούμορ, διαχρονικά λιτό. Πάντως, οι δηλώσεις αιώνιου έρωτα, τα ποιήματα, και πάσης φύσεως εξυπνάδες, καλόν να αποφεύγονται: το προσκλητήριο ανακοινώνει στους δικούς σας ανθρώπους ανθρώπους το Γεγονός του γάμου σας και όχι τους λόγους ή τα τρελλά πάθη που σας οδήγησαν στην απόφαση.Οι πάπυροι με τα κατεβατά από εξυπνακίστικα κλισέ, τα αστειάκια και οι πολυσύνθετες κατασκευές, ας αποφεύγονται επιμελώς.
Αναφέρετε τα ονόματά των δύο σας και τιμής ένεκεν τα ονόματα των γονέων ως ζευγάρι, και φυσικά το ναό και το χρόνο της τελετής. Αποφύγετε τα βαρυφορτωμένα στυλιζαρισμένα δείγματα και διαμορφώστε οι ίδιοι ένα μικρό κείμενο, το οποίο θα δώσετε στο τυπογραφείο.
Είναι καίριας σημασίας να συνεννοηθείται για το στήσιμο του προσκλητήριου και να δείτε ένα ή και περισσότερα δείγματα πριν ο επαγγελματίας προχωρήσει στην τελική εκτύπωση. Διπλοτσεκάρετε για εννοιολογικά και κυρίως ορθογραφικά λάθη: είναι απαράδεκτα σε μια επίσημη πρόσκληση. Επίσης ελέγξτε σημαντικές λεπτομέρειες, όπως αν το μελάνι είναι σταθερό ή ξεβάφει, αν έχει το χρώμα που επιλέξατε, αν είναι ευανάγνωστο ή αχνό, αν το χαρτί διπλώνει σωστά και χωράει με άνεση στο φάκελο.
Στο τέλος του κειμένου, συμπεριλάβετε οπωσδήποτε διεύθυνση και τηλέφωνο αναφοράς και το κατάστημα όπου έχετε ανοίξει λίστα γάμου, αν έχετε επιλέξει μάξιμουμ δύο. Διαφορετικά, θα χρειαστεί να το αναφέρετε σε ξεχωριστό μπιλιετάκι.
Εν τέλει το ομορφότερο προσκλητήριο είναι αυτό που αποκαλείται “κλασικό”. Πρόκειται εν ολίγοις για την απέριττης αισθητικής πρόσκληση που υπακούει στην παράδοση του white wedding: μια ορθογώνια κάρτα (ολόκληρη ή αναδιπλούμενη) από χαρτί άριστης ποιότητας, από 100% βαμβακερή ή λινή ίνα, λευκό ή ιβουάρ, σε διάφορες αποχρώσεις με καλλιγραφική γραμματοσειρά (κανονικά ή πλάγια γράμματα),
θερμογραφημένη ή ανάγλυφη, από μαύρο ή γκρι μετάξι. Λάβετε υπόψη σας πως στο λευκό χαρτί ταιριάζει περισσότερο το μπλε ή γκρι μελάνι, ενώ το ιβουάρ αναδεικνύεται πιο όμορφα από το μαύρο μελάνι.
Το κείμενο της πρόσκλησης μπορεί να τυπωθεί χρυσοτυπία ή ασημοτυπία: ο συνδυασμός του λαμπερού λευκού με το χρυσό ή το ασήμι είναι super chic! Το όνομα του παραλήπτη και η διεύθυνση θα πρέπει να γραφεί στο φάκελο με πένα ή μαρκαδοράκι του ίδιου χρώματος. Αναθέστε το σε κάποιον καλλιγράφο φίλο: είναι κρίμα να αμαυρωθεί όλο το εφέ του προσκλητήριου από ένα κακό γραφικό χαρακτήρα ή αγχωμένη γραφή που αποπνέει προχειρότητα.
Το συνοδευτικό καρτελάκι που αναφέρεται στον τόπο της δεξίωσης θα πρέπει να τυπωθεί με την ίδια ακριβώς ποιότητα και αισθητική.
Για να πάρετε ιδέες ρίξτε μια ματιά στο www.finestationery.comγια πιο trendy προσκλητήρια, από μεγάλους οίκους του είδους.